Penulis Yang Aku Respect #1

Author: Amierul WM // Category:

Tengok balik buku ni kat pameran buku ke kedai buku ke memang bawk balik kenangan dlu r. First time aku nampak buku nie masa aku lepak2 kat bilik kawan aku kat hostel dulu, nampak macam best gak nak baca nie.. aku belek-belek la skit buku ni masa tu. Banyak jugak la part2 perang dlm buku nie.. masa tu buku ni kawan ak baca, Syamsul namanya. Aku tanya la kan buku nie dpt kat mane? Die cakp pinjam kan ngan budak kelas die.. Nmpak macm best je aku cakp la nak pinjm nanti leps die abis baca..

Entah datang dari mne plak, tibe2 ustaz aku merangkap warden kat hostel aku tu buat 'segmen terjah" ala2 Melodi kat tv3 tu la. Namanya Ustaz Jafni, ustaz baru la kat maktab aku dulu.. Lepasan Syariah dari Jordan tu. Die tanya la tengh wat pe kan. jawab la kitorang tengah sembang2 skit2 hehehe.. Masa tu die nmpk la buku ni kan. Die kata penulis buku ni memang 0k la banding dengan penulis lain kan. Die ada cakp penulis lepasan syariah juga sama macm die huhu..mse tu x le ambik kisah sangt r, dengar gitu2 je la.



Macam mne entah lepas aku baca buku ni, rasa macam nak baca pulak lagi pun ada kan.. Aku tengok la skali lagi kan. Masa balik cuti sem lepas tu, aku gi la lepak umag pak cik aku kat Kota Bharu tu semalam dua. Aku gi la kedai buku Muda Osman kejap sebelum naik bas nak balik ke umah aku sebab bas tu gerak pkul 1, jadi aku lepak r kedai buku dulu (ada econ la apa lagi akn hehehe). kat situ la aku jumpe byk lagi buku2 die ni.

tuk tak tuk tak.. aku dah jadi peminat buku die ni la. Novel dan cerpen die ni xde la jiwang2 xtak bertempat cam novel2 lain, kire penuh ngn benda2 yang kita x pernah dengar pun macam lagu2 dulu boleh buat nam sembuhkan penyakit masa zaman Othmaniyyah dan pakai buju pun ada die punya falsafahnya bukan main pakai saja. Nak kata banyak x juga tapi ada la skit2 buku yang aku beli masa aku gi lepak2 kat kedai2 buku ngan pameran buku kan. Insya-Allah klu ade masa aku tulis lagi pasal Faisal Tehrani ni dan tunjuk la buku2 tu semua ek.

0 Responses to "Penulis Yang Aku Respect #1"

Post a Comment