Selamat Hari Guru, Cikgu !!!

Author: Amierul WM // Category:
Kami guru Malaysia
Berikrar dan berjanji
Mendidik dan memimpin
Putera puteri negara kita
Pada Seri Paduka
Kami tumpahkan setia
Rukun Negara kita
Panduan hidup kami semua

Di bidang pembangunan
Kami tetap bersama
Membantu, membina
Negara yang tercinta

Amanah yang diberi
Kami tak persiakan
Apa yang kami janji
Tunai tetapkan kami tunaikan..


Pantang 16 Mei je mesti cikgu dengan budak2 skali nyanyi lagu ni kan..hehehe. Biasa la tu nama pun Hari Guru mesti r special untuk cikgu kan. ingat balik dulu study kat MRSM rasa macm kejp je blaja, mcm x cukup la plak walau dah belajar dari tahun 1 smpi le tingkatan 5 dlu. Ada la skit gambar nak kongsi pasal cikgu2 aku kat MRSM Taiping dulu. Rinda giler r dengan diorang!!!!


Ni la gambar ngan cikgu hoomroom aku kat Mrsm Taiping dulu, hoomroom Loyal yang best!! Cikgu Idi namanya yang pakai kopiah tu. 0k la kan jadi cikgu PJ klu dah wakil Malaysia dalam hoki dulu, skali ngan Minarwan lagi tu bro bangga siot!!! Ni masa tengah berbuka puasa kat Cherry Corner dulu hehehe u_u

Ni plak cikgu add maths aku, Miss Marsuria. Walaupun kepala aku ni block x nak msuk gak ape yang die ajar, die tetap ajar gak aku nie sampai tepu otak aku ni dulu. Agak tegas n sporting giler r!!


Ha, yang pakai tudung merah yang cantik manis ni plak cikgu maths aku dulu, Cikgu Zurinda. Budak2 kelas aku memang suke bergurau dengn die, tu yang senang masuk blajr dengan die tu hehehe.. dapt la gak 100% A kelas kitorng masa exam kan..

Yang pakai topi befday ni plak cikgu biologi aku, Cikgu Fauzi merangkap guru hoomroom Lively. Die ni la dulu yang tolong kelas aku dulu wt assignment utk subject Bio dulu. Nasib baik die ada, klu x mau x leps la subjek Bio aku tu dulu hehehe..

Yang pakai baju putih ni plak Cikgu Dollah, guru BM aku masa form 5. Memang baik giler r siap belanja kelas aku 512 dulu gi makan bufet untuk berbuka puasa tu!!!! Die ajar BM pun memang best smpai kelas kitorng dpt la jugak kan no 2 bahas antara kelas hehehe. Ok pe dapt no 2 kan, dpt perbahas terbaik sekali..Untuk Cikgu Dollah, aku bagi special petikan puisi dari Usman Awang huhuhu...

Jika hari ini seorang Perdana Menteri berkuasa
Jika hari ini seorang Raja menaiki takhta

Jika hari ini seorang Presiden sebuah negara

Jika hari ini seorang ulama yang mulia

Jika hari ini seorang peguam menang bicara

Jika hari ini seorang penulis terkemuka

Jika hari ini siapa saja menjadi dewasa


Sejarahnya dimulakan oleh seorang guru biasa

Dengan lembut sabarnya mengajar tulis dan baca.



Miss Chan Kum Lean, itu la nama guru BI kelas ak dulu. selalu surh aku buat essay nak bagi aku biasa sikit flow BI la katakan. Die la yang letak aku dalam kem English dulu nak bagi improve BI aku (walaupun aku malas nak pegi kn =p)..tapi alhamdulillah dpt jugak la aku A1 untuk SPM kan dengan bantuan die..THANK YOU MISS!!!

T - Tolerate
E - Extravaganza
A - Ambitious
C - Cheerful
H - Heartiest
E - Exceptional
R - Responsible

You are a true teacher! Happy Teacher's Day!"



Last but not least, Cikgu Abrar, cikgu BM aku gak tapi masa form 4 la. Ketua Jabatn Bahasa kt maktab aku nie. Orangnya baik n bleh bergurau gak r tapi biasa la kan biar berpada2 la hahaha. Dan last skali untuk cikgu2 yang aku xde gambar diorng skrg, aku nak minta maaf byk2 dari hujung kuku kaki sampai hujung uban untuk segala ilmu yang cikgu2 bagi walaupun ianya setitik dari selautan ilmu di dunia.

SELAMAT HARI GURU juga kepada:
  • Cikgu Azlin
  • Pn Nor Bita
  • Cikgu Wan Rohani
  • Cikgu Abdul Hamid Fizik
  • Cikgu Juliati
  • Cikgu Nasrin
  • Pn Rohani Ismail
  • Ustaz Naza
  • Ustaz Masyaal
  • Miss Farizuani
  • Ustaz Jafni
  • Cikgu Rizalman
  • Cikgu Yahya
  • Cikgu Anuar
  • Cikgu Noor Ghani

3 Responses to "Selamat Hari Guru, Cikgu !!!"

Unknown Says :
July 30, 2021 at 2:00 AM

Wah!!!! Nice entry. July 2021-Covid PdPR

Unknown Says :
July 30, 2021 at 2:01 AM

Hahah 2 kali dah baca.... Masih dan tetap Nice!

Post a Comment