Cuti Semesterku: Sudah Habis

Author: Amierul WM // Category:
Fuh!! Tak terasa pula cuti sem aku sudah habis. Bukan terasa singkat tetapi cuti sem aku itu hanya seminggu. Tak kurang tak lebih. Ngam-ngam je la. Kalau hendak dibandingkan dengan cuti budak-budak di kolej atau universiti, memang aku rasa cuti sem aku ni yang paling sedikit dalam Malaysia untuk seorang pelajar.


Walau berapa hari pun aku dapat cuti, ia tak akan mengubah fakta yang kereta yang datang ke Kelantan meningkat 3 kali ganda daripada biasa kalah Hot FM untuk lebih hangat daripada biasa. Begitu juga dengan harga makanannya turut mencekik leher orang yang bertandang ke Kelantan. Jalan ke pusat bandar KB? Comfirm, tertonggek sampai malam kalau berkenderaan sendiri.

Jika hendak dikira kenderaan yang berduyun-duyun masuk ke Kelantan, dijangka kira-kira 2,500 buah. Dalam setiap kenderaan pula, puratanya 4 orang sekali dengan pemandunya. Jadi untuk orang yang lemah Add Math macam aku ni, sudah 10,000 rakyat Malaysia sahaja sedang melepak di Kelantan semasa cuti sekolah!!!

Tip-tip bagi yang nak bercuti di Kelantan (yg aku tahu je la):
  • Bawa geng orang Kelantan (klu boleh yg PURE giler) sebab orang Kelantan ni tahu kalau anda ni orang luar atau tak. Klu ya, harga dia pun apa lagikan NAIK LA.
  • Jangan datang masa cuti panjang/sekolah atau seangkatan dengannya sebab jalan comfirm sesak giler.
  • Sediakan kaki anda sebab tempat2 menarik kat Kelantan ni dekat2 antara satu sama lain dan lebih mudah untuk pergi dari satu tempat ke tempat yang lain
  • Dah rancang dulu tempat2 yg nak pergi baru senang sikit nak pergi

0 Responses to "Cuti Semesterku: Sudah Habis"

Post a Comment